۵ مورد از مهم ترین فاکتور های سئو

۵ مورد از مهم ترین فاکتور های سئو
۵ مورد از مهم ترین فاکتور های سئو

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که فکر کنید چه مواردی بیشترین تاثیرگذاری را بر روی سئو و رنکینگ وبسایتتان در موتور های جستجو دارد؟

امروز قصد داریم تا با ۵ مورد از مهم ترین فاکتور های سئو، که باعث افزایش ترافیک و رتبه شما در موتور های جستجو، مانند گوگل و بینگ دارد، آشنا کنیم.

اهمیت بک لینک ها

بسیاری از افراد برایشان این ابهام پیش آمده که آیا هنوز گوگل بک لینک هارا یک امتیاز مثبت طلقی میکند یا برای بک لینک ها امتیاز منفی در نظر گرفته؟ و عده ای هم فکر میکنند که لینک دهی روشی منسوخ شده و ناکارآمد است، اما این دسته از دوستان سخت در اشتباهند.

بگذارید تا یک سفر کوتاه باهم به گذشته نه چندان دور داشته باشیم؛ حدودا سه یا چهار سال پیش بود که در وبسایت های بزرگ انگیلیسی و فارسی، بخشی را با نام لینکدونی مشاهده میکردیم، روش کار به این صورت بود که شما به مدیر وبسایت یک هزینه هنگفت میدادید و بابت آن از آن وبسایت یک لینک با متن دلخواه دریافت میکردید. این روش تاثیر بسیار زیادی در رنکینگ وبسایت ها داشت، اما گوگل پس از، از رده خارج کردن پیج رنک ها، سیستم رنکینگ بک لینک را هم به طور کلی تغییر داد.

موتور های جستجو مانند گوگل، دوست دارند بهترین نتیجه را به کاربر نشان دهند، در بروزرسانی جدید سیستم بک لینک ها، اگر شما بابت یک لینک پولی به وبسایت های متفرقه بابت دریافت لینک دهید، شما و وبسایت لینک دهنده مورد عنایت پنالتی گوگل قرار میگیرید.

تمام حرف گوگل این است که اگر یک بک لینک کاملا واقعی و غیر مصنوعی باشد، ارزشش از هزاران بک لینک مصنوعی بیشتر است و رتبه بسیار زیادی به وبسایت شما و وبسایت لینک دهنده طعلق میگیرد.

سرعت بارگزاری وبسایت

یکی دیگر از عواملی که تاثیر بسازایی در افزایش رتبه شما در موتور های جستجو دارد، سرعت بارگزاری وبسایت و مسئله ریسپانسیو بودن قالبتان است.

نتایج نشان میدهد که کاربران، وبسایت هایی را که زیر ۳ ثانیه بارگزاری آن طول میکشد فورا میبندند و به سراغ وبسایت دیگری میروند. این یعنی کاهش نرخ خروج یا اصطلاحا “Bounce Rate” و یک امتیاز منفی بزرگ برای وبسایت شما.

اما چاره چیست؟ انتخاب های زیادی در رابطه با این مسئله وجود دارد، برای مثال بعضی وب سایت ها را دیده ام که تصاویرشان را با کیفیت ۴K یا FullHD برروی وبسایتشان آپلود میکنند و با این کار باعث افت رتبه در موتور های جستجو میشوند.

یکی از راه حل های این مسئله، بهینه سازی تصاویر و کم حجم کردن آنها میباشد، و سرعت بارگزاری سایت شمارا به شدت افزایش میدهد. راه حل بعدی؛ بهینه سازی قالب و کد های CSS یا HTML آن میباشد، با حذف موارد اضافه در کد های وبسایتتان میتوانید از سرعت باگزاری نسبتا قابل قبولی برخوردار شوید.

لینک های داخلی

همانطور که لینک گرفتن از وبسایت های دیگر تاثیر زیادی در افزایش رتبه شما در موتور های جستجو داشت، لینک های داخلی هم همین تاثیر را دارند. شما با قرار دادن لینک های داخلی به نوعی خودتان را بک لینک میکنید و علاوه بر این با این کار باعث دوباره ایندکس شدن مطالب قدیمی تر وبسایتتان میشوید.

مطلب کپی ممنوع!

همانطور که قبل تر اشاره کردم، گوگل سعی دارد تا بهترین نتیجه را به کاربرانش نشان دهد، و دوست ندارد تا کاربرش مطلب کپی شده توسط یک وبسایت دیگری را ببیند و به شدت با این مورد مخالف است و طبق گفته های گوگل، برای کسانی که از وبسایت ها کپی برداری میکنند تنبیه سختی در انتظار است.

عده ای فکر میکنند موتور های جستجو، فقط برروی کپی برداری از سایت های بزرگ زوم کرده اند و اگر از یک وبسایت در زمینه کاری خودشان که دارای رتبه کمی برخوردار است، گوگل و بینگ نمیفهمند، اما به شدتــــــــــــ در اشتباه اند. بهتر است بگوییم گوگل حواسش به همه چیز است.

تحقیق برروی کلید واژه

تحقیق و پیدا کردن کلید واژه مناسب، یکی از سخت ترین کارهاست و باید خودتان را جای کاربری که قصد دارد وارد سایت شما شود بگذارید و بهترین کلید واژه را انتخاب کنید، امروزه با استفاده از ابزار Google Keyword Planner یا Keywordtool به راحتی میتوانید کلید واژه مناسب با موضوع رو پیدا کنید.

هشدار : گوگل یا سایر موتور های جستجو را پرستش نکنید، آنها برای کمک به ما ساخته شدند.

اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید

تعداد علاقه‌مندانی که تاکنون عضو خبرنامه ما شده‌اند

۴

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *