On Page SEO چیست؟

On Page SEO چیست؟

On Page SEO چیست؟

پس از معرفی مبحث Off Page SEO که به معنای سئوی خارجی و کارهایی که باید خارج از سایت انجام دهیم بود، حال میخواهیم به On Page SEO و مواردی که باید داخل یک محتوا و وبسایت رعایت شود بپردازیم.

به طور کلی On Page SEO به معنای سئوی داخلی است و موارد سخت و پیچیده ای دارد، سئوی داخلی از نکات ریز و درشت زیادی تشکیل شده و ما امروز به شما تاثیر گذار ترین و تضمین شده ترین روش هارا یاد خواهیم داد.

تاثیر گذار ترین موارد On Page SEO عبارتند از :

  • کلمه کلیدی و توضیحات متا
  • محتوا.
  • لینک های داخلی.
  • قابلیت Alt تصاویر.
  • عنوان.

کلمه کلیدی و توضیحات متا

این مورد یکی از اصلی ترین موارد در سئوی داخلیست، در واقع، زمانی که کاربر نکته ای را جستجو میکند در حال استفاده از کلمه کلیدی است و نتایج بر اساس کلمه کلیدی نشان داده میشود.

برای انتخاب یک کلمه کلیدی خوب باید خودتان را جای کاربر بگذارید و از دیدگاه کاربر بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید.همچنین برای انتخاب بهترین و رقابتی ترین کلمه کلیدی میتوانید از ابزار Google Planner یا Google Trends و Keywordtool.io استفاده کنید. این وبسایت ها به شما بهترین کلمه کلیدی را پیشنهاد میدهند.

توضیحات متا هم مانند کلمه کلیدی از ارزش بالایی برخوردار است، کاربر تا قبل از اینکه وارد وبسایت شما شود توضیحات متا را زیر هر وبسیات میخواند و بهترین نتیجه انتخاب میکند. گوگل هیچ باید و نبایدی در توضیحات متا نداده و گفته چیزی بنویسید که بتوانید کاربر را از طریق آن جذب کنید. همچنین اضافه کردن کلمه کلیدی به توضیحات متا تاثیر نه چندان زیاد، اما مثبتی دارد.

محتوا

وبسایت بدونِ محتوا مانند پارک بدونِ درخت است، محتوا یکی از مهمترین فاکتورها در سئوی داخلی و خارجی میباشد.

یکی از اصلی ترین شاخصه های یک محتوای خوب، تعداد کلمات آن است، تا سه یا چهار سال پیش اگر وبسایتی تعداد کلمات یکی از مطالبش 500تا بود، از رتبه خوبی برخوردار میشد. اما حالا بحث 1000 کلمه یا 2000 کلمه نیست، بحث 3000 کلمه به بالا است و در این 3000 کلمه تمام موارد زیر باید وجود داشته باشد :

  • فیلم و عکس.
  • کلمه کلیدی بهینه شده و توضیحات متا.
  • رعایت نکات نگارشی.
  • استفاده از تگ های H1 تا H6
  • عنوان مناسب و یا اصطلاحا آسمان خراشی.
  • برچسب.
  • لینک داخلی.

گوگل اعلام کرده که اگر وبسایتی تمام موارد بالا را رعایت کند از رتبه نسبتا خوبی برخوردار خواهد شد، اما نکته حائز اهمیت اینجاست، محتوا را باید برای کاربر تولید کنید و نباید برای گوگل تولید شود. گوگل میبیند، گوگل میفهمد.

یکی دیگر از نکات مهم در زمینه محتوا، بروزرسانی منظم وبسایت در یک بازه زمانی خاص، برای مثال اگر قصد دارید هرروز وبسایتتان را بروزرسانی کنید باید هرروز یک مطلب جدید در وبسایت خود منتشر کنید.

 

لینک های داخلی

اگر در زمینه بک لینک و سئوی خارجی تخصصی ندارید و نمیخواهید هزینه های هنگفت کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از لینک های داخلی در مطالبتان است، با دادن لینک به پست های قدیمی خودتان، خزنده های گوگل به دنبال آن رفته و آن مطلب را دوباره ایندکس میکنند و باعث افزایش رتبه هردو مطلب در بین نتایج میشود.

ویژگی Alt تصاویر

بگزارید اول برای کسانی که نمیدانند ویژگی Alt  چیست یک توضیح کوتاهی بدهم؛ ببینید، خزنده گوگل اگر بخواهد تمام عکس های وبسایت شمارا یکی یکی باز کند و نگاه کند وقت زیادی را از دست میدهد پس مجبور است که خاصیت Alt توجه کند و بخش Google Images بر اساس خاصیت Alt  کار میکند، عده زیادی از افراد هستند که به دنبال یک عکس میگردند و علاقه ای به دیدن محتوای اضافی در نتایج ندارند، پس با استفاده از خاصیت Alt میتوانید بهینه سازی بهتری برروی تصاویر خود انجام دهید.

بهتر است کلمه ای را که در Alt قرار میدهید، کلمه کلیدی محتوا باشد تا یک امتیاز مثبت دیگری نصیبتان شود.

عنوان

یکی دیگر از مهمترین نکاتِ On Page SEO عنوان است، به طور کلی، یکی از تاثیر گذارترین اجزای هر محتوا، عنوان مطلب یا مقاله است.

پس از رعایت تمام نکات گفته شده در بالا همیشه سعی کنید عنوان هایی بسازید که کاربر را به سمت خودش جذب کند.

عنوان های آسمان خراشی

عنوان های آسمان خراشی، جزو بهترین نوع عنوان ها میباشد و نتایج نشان داده که کاربران بیشتر سمت این دسته از عنوان ه جذب میشوند.

برای مثال ما در حال تولید محتوا برای یک وبسایت آموزشی هستیم، و این مطلب دارای قدم ها و جزئیات زیادی است و بهتر است که نام آن را “5 گام برای انجام …” یا “راهنمای گام به گام …” به این دسته از عنوان ها عنوان آسمان خراشی گفته میشود.

طول و تعداد کلمات عنوان

همیشه از انتخاب عنوان های بیشتر از 10 کلمه پرهیز کنید و سعی کنید عنوان را بیشتر از 7 کلمه نزنید. بهتر است در عنوان از علائم نگارشی مانند “!،؛.” استفاده کنید.

 

 

 

اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید

تعداد علاقه‌مندانی که تاکنون عضو خبرنامه ما شده‌اند

۵

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *