آموزش سئو

فوق العاده ترین آموزش سئو در 2019

آموزش سئو 2019 (رتبه #1 برای شماست! )

خلاصه بگویم این بهریتن چیزی است که قرار است در رابطه با سئوی وب سایت در سال 2019 بخوانید و چیزی بهتر و کامل تر از قرار نیست گیرتان بیاید. و بگذارید خیلی خیلی واضح بگویم این یک آموزش معمولی و ساده در رابطه با سئو 2019 نیست!
در این مقاله آموزشی ما به شما خواهیم آموخت که چجوری استراتژی هایی را که امسال به طور کامل و صحیح کار میکنند را تست بیاموزید و آن هارا آزمون و خطا کنید، خیلی راحت تر از این حرف هاست.
دسترسی سریع به مطالب 

 

بخش اول : الگوریتم RankBrain و تجربه کاربری (UX)

پارسال گوگل اعلام کرد که Rankbrain مهم ترین فاکتور رتبه بندی خواهد بود؛ می دانید چرا؟ چون این الگوریتم بر پایه هوش مصنوعی نوشته شده است؛ و دوباره اعلام کرد RankBrain در سال 2019 مهم تر از همیشه خواهد شد.
سوالی که مثلما برای شما پیش آمده است این است که RankBrain چیست؟ و دقیقا باید با آن چیکار کنم؟
خیلی خلاصه و ساده بخواهم بگویم، RankBrain یک الگوریتم بر پایه هوش مصنوعی است که خودش خودش را کامل میکند. یعنی چی؟
یعنی این الگوریتم میتونه به طور مستقیم کل صفحه نتایج یا SERP رو تغییر بده، وب سایت شما رو بخونه و مفهوم کلمات کلیدی شمارو در بیاره. فوق العادس نه؟!
برای این الکوریتم موارد زیر مهم است و اگر آن هارا رعایت کنید با اولین هوش مصنوعی فوق پیشفرته دنیا رفیق شده اید!

  • Dwell Time ( میزان زمانی که کاربر صرف خواندن مطالب و یا محصولات شما میکند )
  • Bounce Rate ( میزان زمانی که طول میکشد کاربر از وب سایت شما خارج شود )
  • CTR ( نرخ کلیک برروی آدرس وب سایت شما در SERP )
  • UX ( تجربه کاربری )

 

بخش دوم : خودتان را به سوپرمن CTR تبدیل کنید!

ساده است، اگر میخواهید استاد سئو 2019 شوید باید تبدیل به سوپرمن شوید! اما نه سوپرمنی که در فیلم هایش دیدیم، سوپرمن CTR!
درسته این مورد رو بخاطر RankBrain رعایت میکنیم!
اما چجوری؟ به شما روشی را خواهم گفت که خودم هم استفاده میکنم و این دانش رو رایگان با شما به اشتراک میزارم ( برعکس خیلی از دوستان به اصطلاح سئوکار )
برای اینکه نرخ CTR خودتونو بالا ببرید، باید عنوانتون فریاد بزنه “روی من کلیک کن!!!! جوابت اینجاست”؛ این چیزی هستش که باید توی ذهن کاربر تداعی شه و بفهمه که جوابش توی وب سایت شماست، همین!
عنوان هاتونو احساسی کنین نترسین بزارین هرکس هر فکری میخواهد در رابطه با شما بکند، اصلا مهم نیست. از بیان حقایق توی توضیحات متا پرهیز نکنید و اون هارو به سادگی بگید، کاری کنید که کاربر لحظه ای که به سایت شما وارد می شود دیگر نخواهد از آن بیرون برود. مطالبتان را پر از رسانه مثل فیلم و عکس کنید.
با این کار 3 مورد از 4 مورد RankBrain را انجام دادید و دیگر نیاز به کار خاصی نیست.
اما UX را فراموش نکنید، یادتان باشد که اگر همه چیز در دسترس کاربر به صورت ساده و راحت نباشد … انا لله وانا اليه راجعون.

بخش سوم : تبدیل محتوا به ماشین

یادش بخیر، همین چند وقت پیش بود که گوگل رتبه وب سایت هارو بر اساس تعداد کلمات کلیدی استفاده شده در یک محتوا میداد و این مورد باعث شده بود که اعصاب همه ما درب و داغون شود.
به بیان ساده تر خزنده معلول و فلج گوگل، کلا برروی محتوا تمرکز میکرد و در صورتی که کلمه کلیدی شما در حالت های زیر نشان داده شده بود به شما رتبه می داد.

  • وجود کلمه کلیدی در عنوان
  • کلمه کلیدی در لینک
  • خصیصه آلت
  • توضیحات متا
  • تگ H1

بیاید منصق باشیم، این خزنده معلول و فلج، هنوز هم به این موارد دقت می کند. اما RankBrain از این خزنده باهوش تر است.
حالا به جای طول محتوا و چگالی اون، به مفهوم محتوا دقت میکنند، منطورم چیه؟
یادتون باشه چیزی که گوگل همیشه و همه جا در اولویت داره اینه که بهترین رو به کاربرش نشون بده.
پس وقتی شما کاربر رو به هدفی که میخواد برسونید، برنده این بازی شده اید! تبریک میگم.
به جای اینکه محتوای چرت و پرت و بی فایده تولید کنید که کمتر کسی پیدا شود آن را بخواند، کمی بیشتر وقت بگذارید و آن را خواندنی کنید، و چیزی را که کاربر به دنبال آن است به او بدهید.

چجوری محتوای کاربر پسند و مفید بنویسیم؟

خوب، سوال بزرگ اینجاست که چجوری یک محتوایی بنویسید که همه از خواندن اون راضی باشند، اولین قدم این است که محتوایی با حداقل 2000 کلمه ( بسته به رقابتی بودن کلمه کلیدی دارد ) بنویسید، و چیزی را که کاربر لازم دارد از سیر تا پیاز را به اون بگویید.

کلمات کلیدی مفهومی یا LSI را به محتوایتان اضافه کنید.

پس از اینکه محتوای خودتان را تکمیل کردید، نوبت به اضافه کردن کلمات کلیدی مفهومی و کمک به RankBrain است، کلمات کلیدی مفهومی یا LSI کلماتی هستند که به کلید واژه شما ربط دارند، برای مثال کلمه “لاغری” به کلمات “لاغری شکم و پهلو ، لاغری شکم در یک هفته، لاغری سریع و موثر” و … ربط دارد.
چجوری کلمه کلیدی LSI را پیدا کنیم؟
قدم اول : به وب سایت LSI Graph بروید و کلمه کلیدی رو داخلش وارد کنید.
کلمات کلیدی LSi

قدم دوم : کلمه کلیدی خودتونو توی گوگل جستجو کنید و به بخش Searches related to بروید. کلماتی که پررنگ شده اند هم جزو کلمات کلیدی LSI به حساب می آیند و به راحتی میتوانید در آن ها رتبه بگیرید.

بخش چهارم : برای Mobile first index خودتان را آماده کنید.

چندی پیش گوگل اعلام کرد که به زودی برنامه Mobile First Index را اجرایی خواهد کرد و در رتبه بندی وب سایت ها تاثیر خواهد داشت.
Mobile First Index چیست؟ با اجرایی شدن این قانون، اولویت گوشی های هوشمند در وب سایت بالاتر از اولویت نسخه دسکتاپ قرار گرفته است.
یعنی چی؟
یعنی شما باید کامل وب سایتتونو ریسپانسیو یا واکنشگرا بسازید تا بتونید توی گوگل بدرخشید.
این قانون بسیار منظقی و خوب است، امروزه 83% از جستجو هایی که انجام میشود توسط گوشی است.
برای اینکه بتونید نظر Mobile First Index رو به خودتون جلب کنید باید وب سایتتون کاملا واکنش گرا باشه، UX در اون رعایت شده باشه و از همه مهم تر، سرعت بارگزاری باید به شدت پایین باشه تا بتونید رتبه خوبی بگیرید.
برای اینکه متوجه شید که قالبتون همه استاندارد های گوگل را در ریسپانسیو یا واکنشگرایی رعایت کرده، از ابزار Mobile-Friendly Test tool استفاده کنید.

بخش پنجم : تثبیت

تثبیت جایگاه در صفحه نتایج کار راحتی نیست و هرکسی از پس آن بر نمی آید، یا بگذارید خیالتان را راحت کنم؛ هیچکس جایگاه تثبیت شده ای در گوگل ندارد و نخواهد داشت.
اما ما میتونیم کاری کنیم که رقبای شما از پسش بر نمیان و یا حتی میتونیم کاری رو انجام بدیم که اونا انجام دادن.
چجوری؟
اگر آمادگیشو دارید که وارد عرصه رقابت شوید و نمیترسید، تا ته بخوانید.
اولین کاری که باید انجام دهید مخاطب شناسی است، باید بدانید که برای چه کسی دارید محتوا تولید میکنید و بدانید که سر و کارتان با چه کسی است. این مهم ترین قدم برای موفقیت در محتوا است. نمیخواهم با مفاهیم پیچیده و خزعبل بازاریابی محتوا سرتان را درد بیاورم، اگر فکر میکنید محتوای که در حال تولید آن هستید برای وب سایتتان و مخاطبانتان کاربرد دارد تولیدش کنید، اگر نه پیشنهاد میکنم بیخیال شوید و وقت خود را تلف نکنید. و لطفا، این قول را به خودتان بدهید که هیچگاه از رقیبتان کپی نکنید، میدانید کپی کار چه کسانی است؟ افراد ضعیف و سست عنصر.
مسلما عده ای هستند که علاقه ای به خواندن متن های طولانی ندارند و اصلا وقتشان را نمیگذارند، پس چاره چیست؟ جواب در یک کلمه خلاصه میشود : “پادکست”.
شما باید برای مخاطبین خود پادکست تولید کنید، چه خوشتان بیاید یا نه این یکی از بهترین هدیه هایی است که میتوانید به یک مخاطب بی حوصله بدهید.
از اینجا به بعد نوبت شماست، باید خودتان را آماده همه چیز کنید و به رقابت عادلانه با رقبایتان بپردازید. نظرتونو با من به اشتراک بزارید، خوشحال می شوم کمکتون کنم.

برچسب ها

پیام مختارنیا

پیام مختارنیا، مشاور استارت آپ، دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی درونگرا.

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن