قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آموزش سئو / 9 دلیل محکم شکست سئو

9 دلیل محکم شکست سئو

9 دلیل محکم شکست سئو

تصور کنید که یک وب سایت یا یک فروشگاه آنلاین را راه اندازی کرده اید و قصد دارید عملیات سئو را خودتان انجام دهید، یا به یک شرکت سئو بسپارید و یا حتی از افراد حرفه ای مشاوره بگیرید، در آخر فرقی ندارد. پس از سه ماه کار مداوم روی وب سایتتان آن را نمیتوانید در صفحه نتایج پیدا کنید و کم کم نگران می شوید و با خودتان می گویید که چرا سئو کار نمی کند؟ شاید سئو روی وب سایت من جواب نمیده و یا شاید اصلا من آدم بد شانسی هستم!
با نا امیدی کامل کلی سوال در ذهن شما می چرخد که جوابش را نمی دانید. مگه چقد سئو طول میکشه؟ چه مدت زمان نیاز دارم؟ چقدر دیگه باید هزینه کنم؟ آیا سئو کار اشتباهی انتخاب کردم؟ آیا مشکل از طراحی است؟
قبل از اینکه کار اشتباهی انجام بدید و هیجان زده شوید این مقاله را کامل بخوانید و اگر به جواب نرسیدید باید یک استراتژی دقیق سئو بچینید.
طراحی داخلی و رابط کاربری وب سایت یا فروشگاه
سایت شما برای همه کاربر ها با هر سلیقه ای ساخته شده؟ و توی همه دستگاه ها به درستی نشان دادی می شود و واکنش پذیر است؟
فرقی نمی کند که جوابتان به این سوال چیست و چه جوابی به سوال من بدهید، اگر بخواهم صادق باشم برایم مهم نیست اما من اینجا هستم تا کمکتان کنم پس لطفا موارد زیر را چک کنید.
آیا استراتژی مناسبی برای طراحی داخلی وب سایتتان ریخته اید؟
اگر استراتژی ریخته شده، آیا بر اساس همان استراتژی به جلو حرکت کرده اید؟
آیا محتوای بهینه شده تولید کرده اید و طبق معیارهای اولیه On Page SEO جلو رفته اید؟
اگر جواب همه سوالات بله است و رتبه مناسب دریافت نمی کنید مطمئنا یک جای کار مشکل دارد.

سرعت بارگزاری وب سایت

به نظرتون سرعت سایت روی سئو تاثیر داره؟ حدودا 8 سال پیش بود، در سال 2010 مت کاتس (Matt cutts) اعلام کرد که سرعت بارگزاری تاثیر مستقیم در سیستم رتبه بندی دارد و وب سایت هایی که سرعت بارگزاری مناسبی داشته باشند صفحه نتایج از آن آنها می باشد.
احتمالا می دانید که 47% از کاربرانی که وارد وب سایت شما برای اولین بار می شود انتظار دارند که وبسایتتان در 3 ثانیه بارگزاری شود و اگر این بازه زمانی بیشتر شود، رفته رفته دیگر کسی به سمت وب سایتتان نخواهد آمد.
طی تحقیقاتی که انجام داده ام برخی از وب سایت های ایرانی سرعت لود و بارگزاری خارق العاده ای دارند. دیجی کالا، بامیلو، مجله سرگرمی نمناک نمونه مناسبی از سرعت بارگزاری بالا هستند.
با وجود ابزار های بینظیر تست کننده و انالیز کننده سرعت وب سایت، هیچ بهونه ای برای عدم بهینه سازی سرعت وب سایت باقی نمی ماند و به راحتی می توانید وب سایتتان را بهینه سازی کنید.

نبود محتوای کافی

ریش و قیچی دست خودتان! بک وب سایتی را که به طور مداوم محتوا می گذارد و یک وب سایتی را که اصلا محتوایی منتشر نمی کند را باهم مقایسه کنید. مطمئنا پس از بررسی به جواب قاطع کننده ای خواهید رسید.

محتوای نا مناسب و نا کارآمد

قبول دارید پادشاه خوب و بد داریم نه؟ همه پادشاه ها خوب نیستند و یک پادشاه همیشه فوق العاده نیست. حرف بیل گیتس را به یاد بیاورید؛ محتوا پادشاه است.
تولید یک محتوای خوب و مناسب یک تخصص است و هنگامی که محتوای تولیدی شما خوب باشد، مثل یک بمب در فضای اینترنت می چرخد و همه جا محتوای شما وجود دارد.
بزارید برایتان اینگونه مثال بزنم؛ برایان دین موسس Backlinko زمانی که برای اولین بار دنیا را با مثال عنوان های آسمان خراشی آشنا کرد مثل بمب در تمام زبان های زنده دنیا صدا کرد و پس از آن، عنوان خوب تبدیل شد به عنوان آسمان خراشی.

لینک!

آیا لینک سازی از بین رفته است؟ جواب این سوال هم آره است و هم خیر. دریافت لینک های با کیفیت هنوز جزو مهم ترین فاکتور های رتبه بندی می باشد و خواهد بود. لینک سازی مثل این میماند که شما یک مغازه ای را افتتاح کرده باشید و رقیب شما از شما تعریف و تمجید کند.
پس اگر لینک های با کیفیت ندارید، بخرید. رپرتاژ بخرید بهترین گزینه حال حاضر برای دریافت بک لینک می باشد اما هزینه زیاد دارد.
لطفا، حتما! لینک سازی بی کیفیت انجام ندهید و این دسته از لینک سازی ها به درد خودتان می خورد ( با کمال احترام ) دریافت بک لینک از وب سایت های بی کیفیت نه تنها رتبه وب سایت شما بهتر نمی کند، ممکن است که ضرر های جبران نا پذیری هم به وب سایت خودتان بزنید.

گوگل را نمی توانید دور بزنید!

احمق نباشید!!! شما باهوش تر از مهندسین گوگل نیستید! ممکن است که با یک تاکتیک سئوی کلاه سیاه برای مدت خیلی کوتاهی رتبه خوبی بگیرید اما بالاخره گیر میافتید و آن موقع است که همه چیز تمام می شود.
از کله تان بیرونش کنید، سئو مانند کشاورزی است، نیازمند زمان کافی و استراتژی می باشد. یادتان باشد که درخت بلوط 50 سال طول می کشد تا میوه بدهد.

استخدام آژانس سئو درجه 3

من با یک هدف مجموعه مرکز آموزش سئو را راه اندازی کردم و آن هدف هم این است که بروزترین اطلاعات را رایگان ارائه بدهم. متاسفانه برخی از دوستان به اصطلاح کار بلد یا سئو کار، تیشه میزنند به ریشه شما و با ندانم کاری هایی که انجام می دهند، امید و آرزوی شمارا از بین می برند. پس لطفا، خواهشا، مراما، اگر قصد دارید که سئو وب سایتتان را به یک شرکت سئو و یا یک شخص بدهید، در رابطه با آن به شدت تحقیق کنید.

9 دلیل محکم شکست سئو
5 (100%) 2 votes

درباره ی پیام مختارنیا

پیام مختارنیا، مشاور استارت آپ، دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی درونگرا.

مطلب پیشنهادی

صفحات 404 در سئو

صفحات 404 چه مشکلاتی برای ما ایجاد میکند؟

صفحات 404 چه مشکلاتی برای ما ایجاد میکند؟ اول از همه بهتر است برویم سراغ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *