آموزش سئوگوگل

فوق العاده ترین تکنیک های سئو در 2019

فوق العاده ترین تکنیک های سئو در 2019

امروز قصد داریم تا به معرفی تکنیک های سئو در 2019 که باعث افزایش رتبه شما خواهد شد بپردازیم.
در واقع این تکنیک ها همه تست شده اند و همه آنها در سال 2019 جواب می دهد.
سرفصل های این آموزش

 

استفاده از کلمات هیجان انگیز در عنوان ها

بگذارید خیلی سریع بگویم، وقتی از این تکنیک استفاده کنید، CTR در یافت میکنید و وقتی CTR دریافت کنید جایگاه و رتبه بهتری می گیرید.
دریافت CTR و رتبه گرفتن
بگذارید برایتان اینگونه مثال بزنم
عنوان یکی از مقالات سایت من بود :
آموزش سئو در 2019
سپس اون رو تغییر دادم به :
فوق العاده ترین آموزش سئو در 2019
عنوان اولعنوان دوم
نتیجه رو فکر کنم بتونید حدس بزنید … اما به هر حال میگم. نتیجه خارق العاده بود. 45% افزایش CTR روی آن لینک باعث شد
از صفحه دوم به صفحه اول صعود کنم و بازدید کنندگان بیشتری دریافت کنم
باحال بود نه؟
من یک لیست بهتون میدم که میتونه بهتون کمک زیادی کنه و باعث افزایش CTR
میشه

  • راهنما
  • فوق العاده | بهترین | برترین
  • جدید
  • سریعترین
  • چگونه
  • دیوانه وار
  • تحقیق
  • شگفت انگیز
  • قدم به قدم | گام به گام

الان وقتشه که … ؟

عدم استفاده از تکنیک PogoStick

این یک حقیقته که PogoStick هم میتونه به سئوی وب سایتتان ضربه بزند و هم میتواند بازدید خارق العاده ای برای شما به ارمغان بیاورد
خوب؟ PogoStciking چی هست اصلا؟
PogoStciking زمانی اتفاق می افتد که یکی از کاربران گوگل برروی یکی از لینک های شما در صفحه نتایج یا SERP کلیک کند و
سپس سریعا به صفحه نتایج برگردد و دنبال چیزی بگردد که واقعا کمکش کند.
پوگو استیکینگ
وقتی یک نفر PogoStick میکند یک پیام خیلی واضح برای گوگل ارسال می شود : “من از این صفحه خوشم نیامد”
لازم است بکویم که اگر وب سایت شما کاربرانتان را خوشحال نمیکند و آن هارا به چیزی که میخواهند نمی رساند،
جایی در صفحه SERP گوگل ندارید. تمام شد و رفت
پایین اومدن رنک
سوالی که به وجود می آید این است :
چگونه کاری کنم که کاربران به صفحه نتایج باز نگردند؟
سه تکنیک و راهنمایی از طرف من برای شما تا بتوانید کاربر را راضی نگاه دارید
اول : محتوایتان را پر از هدینگ و ساب هدینگ و متن کنید.
برای فهمیدن این مورد نیاز نیست نابغه باشید! وقتی محتوایتان پر از هدینگ و ساب هدر باشد،
کاربرانتان از خواندن آن لذت میبرند.
عنوان ها و زیر عنوان ها
دوم : مقدمه تان را کوتاه و مختصر بنویسید
مقدمه های طولانی کاربران را مثل برق و باد از وب سایتتان بیرون می اندازد. این یک حقیقت است و کاریش نمی شود کرد
به همین دلیل است که من در اکثر محتوا هایی که تولید می کنم سعی دارم تا از مقدمه های کوتاه و کوتاه تر استفاده کنم.
عنوان ها و زیر عنوان ها
آخرین مورد : جواب را همان اول به کاربرتان بدهید.
یادتان باشد، کاربران گوگل به دنبال جوابند و آن را خیلی سریع میخواهند! و اگر جوابشان را سریع نگیرند مثل یک گلوله شلیک شده از وب سایتتان فرار میکنند.

پاک کردن صفحات مرده

صفحات مرده یا صفحات زامبی، صفحاتی هستند که هیچ بازدید کننده ای برای شما
نمی آورند آنها فقط به درد جرز لای دیوار می خورند.
وقتی صفحات زامبی را از وب سایتتان پاک کنید، میتوانید از گوگل رتبه بگیرید و رتبه گرفتن از
گوگل به معنی ترافیک و بازدید کننده بیشتر است.
یکی از مشتریان من، ( سایت فروشگاهی دارد ) کلی محصول به در نخور و مزخرف داشت ( خیلی رک هستم! میدونم )
به وب مستر آن وب سایت گفتم که صفحاتی را که محتوایی ندارد را پاک کن و پاک کرد.
حدس نتیجه آن با خودتان
چرا این استراتژی جواب میدهد؟ بهتر است بگوییم که گوگل دوست ندارد به صفحاتی که هیچ اسکلتی ندارند رتبه بدهد.
در واقع گوگل اعلام کرده است که یک صفحه با محتوای کامل ارزشش از صد صفحه بی محتوا بالاتر است و رتبه بهتری می گیرد.
یک پیج قوی بهتر از 100 پیج به درد نخور
این مورد یکی از مواردی است که من در مرکز آموزش سئو به شدت به آن توجه کرده ام و اهمیت زیادی به آن داده ام

استفاده از ایمیل برای ساخت لینک

وقتی زمان ساخت لینک و دریافت بک لینک از طریق ایمیل مارکتینگ می رسد شما دو انتخاب  پیش رویتان دارید.
انتخاب #اول : پیوند دادن لینک وب سایتتان در ایمیل
انتخاب #دوم : استفاده و حمله به احساسات فردی با ایمیل
طبق تجربه هایی که داشته ام، گزینه دوم کمی نامردی است اما به شدت جواب خواهد داد و شمارا در ساخت لینک موفق خواهد کرد.
مثال :
حدودا سه ماه پیش بود که یکی از کاربران در تلگرام با من ارتباط برقرار کرد و به من در مورد این استراتژی گفت.
این کاربر به من گفت قصد دارد تا از طریق ایمیل بک لینک دریافت کند اما تا به حال موفق نشده است.
جوابی که من دادم بسیار ساده بود، به او گفتم که باید از احساسات واقعی خودت در ایمیل استفاده کنی!
متنی که این کاربر برای گرفتن بک لینک ارسال می کرد این بود :
‘’سلام (فلانی)
من از مقاله شما لذت بردم و برای اینکه مقاله ات را بهتر کنی یک پیشنهاد دارم، من یک اینفوگرافیک ساخته ام و اگر این را در مقاله ات قرار دهی به نفع ات هست و رتبه بهتری میگیری اما لطفا وب سایت من را روی آن لینک کن!’’
این نسخه ایمیل اصلی بود که این کاربر برای مدیر آن وب سایت فرستاده بود، حالا مدیر آن وب سایت دو انتخاب دارد، یا ایمیل را بخواند و همه چیز را قبول کند که برد برد است و یا اینکه قبول نکند.
اگر آن وب سایت قبول نکرد به این معنی است که یک جای کار مشکل دارد. من اصلاحاتی در این متن وارد کردم و حدس نتیجه آن با خودتان J
متن اصلاح شده :
“”سلام ( فلانی )
من واقعا از مقاله ات لذت بردم و بهترین مقاله ای بود که در این زمینه خونده بودم، مخصوصا موضوع ایکس بسیار من را به خودش جذب کرد. (موضوع مینویسیم تا به مدیر سایت ثابت شود این اسپم نیست و واقعا مقاله را خوانده اید)
من در مورد این مقاله ای که ساختی یک اینفوگرافیک ساخته ام و در صفحات شبکه های اجتماعی خودم منتشرش کردم، اگر خواستی عکس پیوست شده را دانلود کن. همچنین اگر دوست داشتی ( میدونم که ازش خوشت میاد ) اینفوگرافیک رو به صورت NoFollow به وب سایت من لینک کن.
با تشکر و با آرزوی بهترین ها””
پس از اینکه این دوست خوبمون این متن را فرستاد نتیجه اش خارق العاده بود و جواب بسیار مثبتی از آن گرفت. در واقع همین 2 پاراگراف تعداد بک لینک های واقعی او را دو برابر کرد.

بهینه سازی وب سایت برای مرغ مگس خوار

سئو بیشتر از بک لینک و قرار دادن کلمات کلیدی در محتوا است. این واقعیتی است که باید قبولش کنیم، این دوران گذشته است و متاسفانه یا خوشبختانه گوگل باهوش تر شده است.
چرا گوگل باهوش تر شده است؟
به دلیل اینکه گوگل الگوریتمی با نام مرغ مگس خوار دارد.
مرغ مگس خوار
الگوریتم مرغ مگس خوار به گوگل اجازه میدهد تا پارا از تکرار کلمات کلیدی در محتوا یا همان Keyword suffering و محتوا را بفهمد. همانطور که قبل تر در پست الگوریتم RankBrain به آن اشاره کرده بودم، گوگل میفهمد که شما در حال صحبت در رابطه با چه چیزی هستید و قصدتان از تولید محتوا چیست.
مثل یک انسان زنده کار می کند.
قانون جذب
خوب؟ چیکار کنیم؟
چجوری سایتمونو برای مرغ مگس خوار بهینه کنیم؟
اول از همه کلمات مرتبط با کلمه کلیدی مد نظرتان را در محتوایتان قرار دهید. چگونه؟
بسیار ساده است در وارد Google.com شوید و کلمه کلیدی مد نظرتان را بنویسید، اینتر را که فشار دادید مستقیم به آخر صفحه مراجعه کنید و در قسمت Searches related to  همه کلمات کلیدی مرتبط با محتوایتان را میتوانید مشاهده کنید.
مرتبط
فقط کافی است تا چند مورد از این هارا در محتوایتان اضافه کنید.
قدم دوم این است که کلمات کلیدی LSI را هم پیدا کنید. برای این کار به وب سایت lsigraph.com یا lsikeywords.com مراجعه کنید.( کلمات کلیدی LSI کلماتی هستند که به موتور های جستجو کمک میکند تا محتوایتان را بفهمند )
کل کاری که لازم است انجام دهید این است که کلمه کلیدی مد نظرتان را در کادر سفید وارد کنید و کلمات LSI را پیدا کنید و آن هارا در محتوایتان بگنجانید.

استفاده از اینفوگرافیک، پادکست و ویدئو

در تکنیک های جدید سئو ، رسانه در محتوا نقش چوب جادوگری هری پاتر را دارد، هری پاتر بدون چوبش جادوگر نبود و فقط یک انسان عادی مانند بقیه بود. رسانه هم با محتوا این کار را انجام می دهد. اما یک مشکل خیلی بزرگ وجود دارد … بسیار بزرگ
گوگل نمیتواند رسانه را به خوبی درک کند و بفهمد
برای همین است که من اصرار دارم قبل از اینکه اینفوگرافیک را بسازد و کلی اطلاعات چرت و پرت داخل آن اضافه کنید، نسخه متنی آن را هم داشته باشید تا بتوانید آن را زیر پست نشر دهید.
این مورد برای پادکست و ویدئو هم صدق میکند، متن ویدئو یا پادکست خودتان را آماده داشته باشید و پس از منتشر کردن آن ها در آپارات یا یوتیوب متن را به آن اتصال دهید.

زنده کردن محتوای قدیمی

آیا شما کلی نطلب و مقاله توی وبلاگتون دارید که اون رتبه دلخواهتون رو نگرفتن؟
اگر جوابتون به این سوال بله هستش، روی گنجی نشسته اید که از آن خبری ندارید!
بگذارید برایتان با یک مثال توضیح دهم…
چند ماه پیش متوجه شدم که این پست رتبه دلخواه من رو نگرفته و اون جور که برنامه ریزی کرده بودم جلو نرفته است. محتوا عالی بود و حرفی در آن نبود.
محتوای قدیمی
سایت من در SERP از رتبه 11 تا هشتم جابه جا میشد و جایگاه ثابتی نداشت.
به اندازه کافی خوب نبود، تصمیم گرفتم که این مقاله رو بروز کنم و یک لینک خارجی به یک سایت با کیفیت و رده بالا بدهم.
همچنین تمام عنوان ها و تیتر هارو به ترتیب چیندم تا کاربران وقتی روی یک موضوع کلیک میکند مثل موشک به همون قسمت هدایت شوند.
محتوای قدیمی
و در آخر، عنوان و توضیحات متا رو تغییر دادم، این سه تغییر کوچک باعث شد تا سایت من رتبه بالاتری بگیرد و به رتبه 5 رسیدم.
و همینطور که حدس میزنید، ترافیک فوق العاده ای را به سمت وب سایت من هدایت کرد.

گرفتن بک لینک از وب سایت های رقیب 

کار خیلی سختیه نه؟ خیلی کم پیش می آید که یک سایت رقیب به شما لینک بدهد، اما شدنیست و غیر ممکن غیر ممکن است.
در این مورد هیچ توضیحی نمیدهم، در مورد بک لینک ها شما تنهایید و خودتان باید فکری به حالش کنید

روش GSC

این تکنیک به شما کمک میکند برای کلمات زیادی ترافیک بگیرید و رتبه دریافت کنید.
قدم اول :
وارد Search Console خودتان شوید. ( نسخه جدید )
روی قسمت Performance کلیک کنید و به آن صفحه بروید.

سپس روی دکمه     Pages کلیک کنید. این صفحه به شما نشان خواهد داد که کدام صفحات بیشترین ترافیک را برای شما آورده است.
اینجاست که همه چیز تغییر میکند و جالب می شود.

اگر شما روی یکی از صفحاتی که برای شما ترافیک ارسال میکنند کلیک کنید و سپس به قسمت Queries بروید متوجه خواهید شد که آن صفحه با چه کلماتی رتبه دارد.
و اگر شانستون بزنه، کلی کلمه کلیدی پیدا میکنید که حتی فکرش را هم نمیکردید که از آنها رتبه بگیرید.
چرا این موضوع مهمه؟

شما برای 3 کلمه تلاش کردید و با 7 کلمه رتبه گرفتید، برای 4 کلمه کلیدی حتی تلاش هم نکردید، فکرش رو بکنید که اگر تلاش می کردید چه اتفاقی می افتاد J

ساخت محتوای دیوانه وار 

شاید به این فکر کنید که غیر ممکن است تا محتوایی ساخته شود که مثل بمب صدا کند و همه آن را منتشر کنند؟! اما خوب به این قسمت کاری ندارم.
برای ساخت محتوای دیوانه بار باید دیوانه باشید! باید مثل یک دیوانه فکر کنید و بنویسید و حرف بزنید طوری که همه به حال شما غبطه بخورند.
برای ساخت چنین محتوا هایی نیاز به آشنایی با علم و هنر شبکه سازی دارید، باید بتوانید از محتوای اصلی 3 محتوای دیگر تولید کنید و آن را به محتوای اصلی لینک کنید. زنجیره ای از محتوا در مورد یک موضوع درست کنید، عنوان های متفاوت، متا های متفاوت آدرس های متفاوت و …
مثل یک دیوانه فکر کنید.

ساخت برند از کلمه کلیدی

عنوان های آسمان خراشی
روش مرد راه رونده
بروزرسانی محتوایی
این ها کلماتی است که برایان دین، موسس وب سایت Backlinko از خود در آورده است و با تمام آنها رتبه #اول است.

برای همین است که پیشنهاد میکنم تا شما اسم و کلمه کلیدی را برند کنید.
چجوری؟ الان بهتون میگم
اول از همه، یک استرتژی، تکنیک یا آموزش منحصر به فرد و یونیک تولید کنید.
به نظر سخت می آید اما در واقع اینطور نیست.
تنها کاری که لازم است تا انجام دهید، یک چیزی را که الان وجود دارد را بردارید و آن را پیچشش دهید. لقمه را بپیچانید.
اول از همه یک اسم من در آوردی اما مرتبط با موضوع بسازید. ( این بستگی به خلاقیت شما دارد)
اسمی که می سازید باید :

  • کوتاه
  • به راحتی خوانده شود
  • به راحتی به یاد بماند
  • منحصر به فرد باشد
  • توضیح دهنده باشد.

برای اینکه بتوانید در این عمل موفق باشید، باید دیوانه باشید و به سیم آخر بزنید، نباید بترسید باید هرچه به ذهنتان می آید را بنویسید و انتشارش دهید.
یادتان باشد، همه فکر میکردند که بهلول دیوانه ای بیش نیست. اما سطح فکر او بالاتر از زمان خودش بود و همه او را به اسم یک دیوانه می شناختند.
پس از اینکه محتوا را ساختید، محتوای دیگری بسازید و از اسم آن برند کلیدی در آن نام ببرید و به آن صفحه لینکش کنید.
مثل برق و باد محتوای شما در سر تا سر وب منتشر خواهد شد.

ساخت مقالات چیست و چطور

وقتی کسی جستجو میکند ( سئو ) معمولا به دنبال یک توضیح در رابطه با آن موضوع است.
برای مثال هنگامی که جستجو میکنیم بازاریابی درونگرا؛ عنوان رتبه 3 و 4 هست “بازاریابی درونگرا چیست؟”

پس اگر در حال هدف گذاری برروی یک کلمه چیست یا چطور هستید، بهتر است در عنوان آن چیست اضافه کنید.

تغییر جزئی در استایل محتوای قالب

چندی پیش متوجه نکته ای عجیب در قالبم شدم، حدودا 50% از محتوای خودم را بروزکرده بودم هنگامی که قالب را می دیدم متوجه شدم که هیچ حرفی از آخرین بروزرسانی یا منتشر شده در … وجود ندارد و فقط تاریخ و ساعت را نشان می دهد… عجیب بود. کاربر از کجا میخواهد بفهمد که این به چه معناست؟
به همین دلیل بود که من تصمیم گرفتم تا آن قسمت را به آخرین بروزرسانی تغییر دهم

استفاده از ابزار Correlate برای ساخت محتوا 

این ابزار به شما نشان میدهد که جستجو کننده ها بعد از جستجوی یک کلمه کلیدی بعد آن چه کلمه دیگری را جستجو میکنند.
برای مثال یک نفر که جستجو میکند وبلاگ نویسی
ممکن است جستجو کند :

  • وردپرس
  • ایده های سایت
  • طراحی سایت
  • بلاگفا
  • وبلاگ ایرانی

برای اینکه بتوانید از این ابزار استفاده کنید ابتدا وارد Google Correlate شوید و کلمه کلیدی را در آن وارد کنید.
بعدش چی؟
خوب شما میتونید محتوای خودتونو با نتیجه به دست اومده بهینه تر کنید، و این کلمات مرتبط را به محتوای خودتون اضافه کنید و در مورد آن توضیح دهید.

برچسب ها

پیام مختارنیا

پیام مختارنیا، مشاور استارت آپ، دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی درونگرا.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن